pátek 2. ledna 2015

Bedna vs síť

"Přijdu domů, zapnu bednu a o zábavu je postaráno. No ono mě to vlastně moc nebaví. Dřív jsem měl 2 kanály, pak 4, dnes nespočet, ale na všech jde brak. Vezmu ovladač a klikám. Po 20 minutách konečně najdu něco zajímavé a ono to právě končí...."

"Proč to děláš? To žiješ v pravěku? Zapnu youtube a dívám se na co chci. Pokud chci konkrétní film, tak jej za pár éček koupím na iTunes, nebo na Amazonu." 

Starý versus nový způsob. Který je ten dobrý a který je ten špatný? Nevím. Každému vyhovuje jiný. Já jsem televizi již před lety zrušil a přešel jsem kompletně na systém sítě. Funguje bezchybně do té doby, dokud mám wifi :-). 

Výhodou sítě je, že si můžete pustit cokoliv a přesně tehdy kdy chcete. Další výhodou je, že začnete objevovat naprosto nový svět. Svět podcastu. Jedinců, kteří se rozhodli říct o svých zkušenostech a znalostech. To vše online a většinou zdarma. Jako bonus vás tento přístup začne tlačit do toho, abyste si zlepšili angličtinu, protože budete chtít poslouchat nejrůznější podcasty z celého světa. Moje vlastní zkušenost je více než pozitivní!

Nevýhodou sítě je, že si musíte něco zvolit. Nejde pouze zasednou, zmáčknout tlačítko a dívat se na to, co se vám někdo rozhodl naservírovat. Prostě musíte do toho řádku pro vyhledávání napsat na co se chcete dívat.  Poté musíte vybrat konkrétní video a už můžete sledovat. Tento přístup vám ovšem více umožňuje ovlivňovat vaše vlastní směrování, protože si prostě musíte vybrat. Musíte se rozhodnout co chcete sledovat. Televize vám tuto volbu dává také prostřednictvím většího množství kanálů, přesto stále platí, že na těchto kanálech někdo rozhoduje o tom, co vám bude servírovat. Já mám rád výběr. Nechci přijít do restaurace a mít možnost 1, 2 a 3 aniž bych věděl, co se pod těmito možnostmi skrývá. Chci celé menu!

"Televize není nepřítel, televize se dá vypnout." (Jan Werich)

BTW nebojte, o Simpsonovi nepřijdete! :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat